Všeobecné podmienky poskytnutia služieb

Práva a záväzky poskytovateľa

  1. Občianske združenie Sieť LetNet (ďalej len "poskytovateľ") poskytne službu Internet, ako aj doplnkové služby na základe správne vyplnenej a užívateľom podpísanej Zmluvy o pripojení (ďalej len "Zmluva"), prijatej poskytovateľom. Poskytovateľ je oprávnený overiť si osobné identifikačné údaje o užívateľovi, zhromaždovať ich a spracovávať pre svoje potreby v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
  2. Poskytovateľ má právo žiadosti nevyhovieť v prípade nedostupnosti pokrytia na žiadanom mieste, alebo v prípade, že vybudovanie prípojky by vyžiadalo neprimerané náklady na strane poskytovateľa. V uvedenom prípade žiadateľ a poskytovateľ sa môžu dohodnúť na rozdelení vynaložených nákladov.
  3. Poskytovateľ je povinný odstrániť poruchy vplývajúce na prevádzkovanie a poskytovanie služby, ktoré vznikli na strane poskytovateľa.
  4. Poskytovateľ neručí za aktuálnosť, pravdivosť, zákonnosť, ako aj za súlad s morálnymi princípmi akýchkoľvek údajov pochádzajúcich zo siete Internet, pokiaľ tieto údaje nezverejnil priamo poskytovateľ.
  5. Poskytovateľ má právo zamedziť šíreniu údajov, ktoré by užívateľ šíril v rozpore s týmito podmienkami, alebo ktoré by mohli inak narušiť bezpečnosť a stabilitu počítačovej siete LetNet (viď Prevádzkový poriadok).
  6. Poskytovateľ neposkytuje žiadne záruky za bezpečnosť a obsah prenášaných údajov a nenesie zodpovednosť za škody spôsobené používateľovi zneužitím jeho prístupového mena alebo hesla.
  7. Poskytovateľ je povinný viesť a archivovať záznamy o využívaní služby, ako dôkaz pre orgány činné v trestnom konaní.
  8. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných podmienok poskytnutia služieb.

Práva a záväzky používateľa

  1. Používateľ je súkromná osoba, ktorá má právo používať službu Internet počas doby a v požadovanom rozsahu tak, ako to má uvedené v Zmluve o pripojení.
  2. Používateľ zodpovedá za pravdivosť a správnosť údajov vyplnených v žiadosti a v prípade ich zmeny sa zaväzuje o tejto skutočnosti informovať poskytovateľa písomnou formou alebo e-mailom (letnet@letnet.sk).
  3. Používateľ zodpovedá za bezpečnosť svojich prihlasovacích údajov a ich ochranu pred zneužitím. Za škody vzniknuté ich zneužitím poskytovateľ nezodpovedá.
  4. Používateľ nesmie využívať službu Internet k obťažovaniu tretích strán, opakovaným rozosielaním nevyžiadaných údajov, úmyselným narušovaním bezpečnostných pravidiel siete Internet a pod.
  5. Používateľ je povinný pri užívaní služby Internet dodržiavať zákony a právne predpisy Slovenskej republiky, ako aj tieto obchodné podmienky, a nesmie porušovať zákonom chránené práva a záujmy poskytovateľa a tretích osôb.
  6. Používateľ je plne zodpovedný za technické a programové vybavenie zariadení pripojených do siete LetNet cez jeho prípojku.

Tarifa - Platobné podmienky

  1. Členovia Občianskeho združenia Sieť LetNet platia členský príspevok v zmysle Stanov. Členským príspevkom sa pokrýva úhrada za poskytnutie služby Internet a s tým súvisiacich aktivít a činností pre jeho zabezpečenie.
  2. Mesačný členský poplatok je 10 EUR.
  3. Poskytovateľ nevydáva daňový doklad k prijatej platbe členských poplatkov ani zápisného. Prehľad úhrad má každý používateľ k dispozícii výhradne elektronicky na domovskej stránke.
  4. Používateľovi sa vracia celá časť zaplatených mesačných členských úhrad v prípade technickej poruchy na strane poskytovateľa, ktorá však musí trvať nepretržite aspoň 7 dní.

Ochrana a zabezpečenie dôverných informácií

  1. V súvislosti s dôvernými informáciami sprístupnenými druhej zmluvnej strane je každá zmluvná strana povinná počas platnosti Zmluvy a po dobu troch rokov po skončení platnosti Zmluvy uchovávať a zabezpečovať utajenie a dôvernosť akýchkoľvek dôverných informácií a okrem v Zmluve a inom súvisiacom dokumente vyhradených prípadoch, nebude takéto informácie reprodukovať ani poskytovať tretím stranám bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej strany a ani ich využívať iným spôsobom, ako na naplnenie účelu Zmluvy.
  2. Za dôverné sa považujú informácie, ktorých obsah príslušná strana za dôverné podľa svojho vyhlásenia považuje, ochraňuje a ochranu aj primeraným spôsobom zabezpečuje. V OZ Sieť LetNet sú to osobné identifikačné údaje.
  3. OZ Sieť LetNet je oprávnené a povinné spracúvať údaje používateľa v súlade so Zákonom a ostatnými príslušnými predpismi.
  4. Používateľ je povinný informovať vedenie OZ Sieť LetNet o zmenách povinných údajov do 14 dní odo dňa zmeny. Ak si používateľ túto povinnosť nesplní, vedenie OZ Sieť LetNet nenesie v tomto rozsahu žiadnu zodpovednosť za plnenie svojich povinností pri spracúvaní údajov, ani za akúkoľvek ujmu, ktorá v tejto súvislosti používateľovi vznikne.
  5. Podpisom Zmluvy udeľuje používateľ svoj súhlas na spracovanie požadovaných a poskytnutých údajov, spôsobom uvedeným v týchto podmienkach. Používateľ zároveň súhlasí s používaním jeho osobných údajov na účely informovania používateľa o upomienkach vzhľadom k platobnej disciplíne, aktualitách v OZ LetNet, vykonávania prieskumov a iných činností OZ LetNet.
  6. Zmluvné strany sú povinné rešpektovať všetky zákonné povinnosti mlčanlivosti a primeraným spôsobom zabezpečovať ochranu údajov uvedených v Zmluve, a v akomkoľvek ďalšom dokumente, na ktorom sa môžu nachádzať.
  7. OZ Sieť LetNet zlikviduje osobné údaje po 5 rokoch od skončenia zmluvných vzťahov (viď GDPR - uchovávanie osobných údajov).

Reklamačný poriadok

  1. Tento Reklamačný poriadok upravuje:
    1. podrobnosti o rozsahu práva používateľa na reklamáciu kvality služby Internet
    2. spôsob uplatňovania reklamácie a jej vybavenia
    3. lehotu na podanie reklamácie a na jej vybavenie
    4. spôsob uplatnenia práva používateľa podľa ods. 3 (Platobné podmienky)
  2. Používateľ je oprávnený reklamovať vo veci poskytovanej služby nasledovnými spôsobmi:
    1. písomne na adresu OZ Sieť LetNet
    2. e-mailom: letnet@letnet.sk
  3. Reklamácia sa považuje za prijateľnú v lehote do 30 dní odo dňa zaznamenania výpadku poskytovanej služby. Po uplynutí tejto doby právo na reklamáciu zaniká a OZ LetNet nie je povinné reklamácii vyhovieť.
  4. Informácia používateľa (hlásenie reklamácie) musí obsahovať nasledovné náležitosti:
    1. meno používateľa
    2. podrobný popis predmetu reklamácie
  5. Ak používateľ zmešká zo závažných dôvodov lehotu na uplatnenie reklamácie, môže písomne požiadať o odpustenie zmeškania lehoty. Predstavenstvo OZ LetNet môže zmeškanie lehoty odpustiť, ak používateľ závažné dôvody preukáže riadnym a nespochybniteľným spôsobom a ak používateľ súčasne uplatní zmeškanú reklamáciu do 5 pracovných dní po zániku týchto dôvodov. Toto ustanovenie nie je možné použiť po uplynutí troch (3) mesiacov odo dňa, kedy mohla byť reklamácia prvý krát uplatnená.
  6. Predstavenstvo OZ LetNet je povinné zabezpečiť odstránenie reklamovanej závady poskytovanej služby do 30 dní odo dňa obdržania oznámenia o vzniknutej závade. Ďalej je povinné oznámiť používateľovi výsledok prešetrenia jeho reklamácie v lehote do 30 dní odo dňa riadneho ohlásenia reklamácie, inak sa reklamácia považuje za uznanú.
  7. Reklamácia vo veci prešetrenia závady nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady za poskytnuté služby. Ak cena presiahne trojnásobok priemerného rozsahu využívania služby za predchádzajúcich šesť mesiacov, je OZ LetNet povinné umožniť používateľovi odklad zaplatenia časti ceny presahujúcej cenu za priemerný mesačný rozsah využívania služby počas predchádzajúcich šesť mesiacov, a to najneskôr do skončenia prešetrovania alebo umožniť používateľovi zaplatenie časti ceny presahujúcej trojnásobok priemerného rozsahu využívania v najviac troch mesačných splátkach. Ak je využívanie služby kratšie ako šesť mesiacov, ale dlhšie ako jeden mesiac, vypočíta sa priemerný rozsah využívania služby za celé obdobie využívania služby.
  8. V prípade ak predstavenstvo OZ LetNet uzná reklamáciu za poskytovanú službu za opodstatnenú, navráti celú časť mesačného členského poplatku používateľovi spôsobom podľa dohody člena a predstavenstva v súlade s Platobnými podmienkami uvedených v týchto Podmienkach poskytnutia služieb.
  9. Ak používateľ nie je spokojný s výsledkom prešetrenia reklamácie, má právo v zmysle § 75 Zákona 351/2011 Zb. urobiť podanie na miesto príslušný Telekomunikačný úrad, ktorý je orgánom na alternatívne riešenie sporov.

Zrušenie služby

  1. Používateľ je oprávnený vypovedať Zmluvu s jednomesačnou výpovednou lehotou, ktorá začne plynúť prvým dňom po jej doručení, resp. oznámení poskytovateľovi služby. Ak užívateľ tak neurobí, OZ LetNet má právo naďalej spoplatňovať používateľa za poskytovanú službu aj v nasledujúcom účtovnom období.
  2. Kumulované členské poplatky nebudú pri zrušení Zmluvy navrátené.
  3. Poskytovateľ služby má právo okamžite zrušiť poskytovanie služby:
    1. Ak používateľ aj napriek upozorneniu poskytovateľa porušuje záväzky, prebrané na seba pri podpise Zmluvy
    2. Ak poskytovateľ zistí, že niektorý z údajov uvedených používateľom v Zmluve je, resp. bol, nepravdivý
    3. Ak používateľ využíva svoju prípojku v rozpore s právnymi predpismi SR a s podmienkami poskytovania služby